هشتمین کنگره کشوری شعر عاشورایی (قروه-کردستان)
زمان: دوشنبه 11 آبان 1394
مكان:
محمد آزادی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری وادبی آئین های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، هشتمین کنگره کشوری شعر عاشورایی (قروه-کردستان) را در سال« دولت و ملت، همدلی و همزبانی» برگزار می­ کند.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره اظهار بیان کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات وفضائل امام حسین(علیه السلام) ویاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی وادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعارجهت مداحی در مراسمات مذهبی، رصد فرهنگی،فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از جمله اهداف برگزاری هشتمین کنگره شعر عاشورایی است.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه با بیان اینکه شعرا می­ توانند سروده های عاشورایی خود را به زبان فارسی در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به دبیرخانه ارسال کنند، اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این کنگره می توانند آثار خود را در بخش ویژه شامل شعر و مقاله نویسی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

 

آزادی ادامه داد: بهش شعر با موضوع ایثار و شهادت  با تاکید بر شهدای کردستان و 175 شهید غواص دفاع مقدس  به سه زبان فارسی، کردی و ترکی برگزار می شود.

 

وی موضوعات بخش مقاله نویسی را در محورهای شناخت هرچه بیشتر جریانات، فرق و مذاهب کلامی و حاکمیت سیاسی زمان ائمه علیهم السلام اعلام کرد و افزود: علاقه مندان مقالات خود را با موضوع انقلاب اسلامی ایران و نهضت عاشورا، نهضت عاشورا و بیداری اسلامی، نظر تطبیقی شهید مطهری،دکتر شهیدی و دکتر شریعتی درباره امام حسین(علیه السلام) و نهضت عاشورا، فضائل امام حسین(علیه السلام)در نزد چهار مذهب اهل تسنن  و صحاح سته، امام شافعی و نهضت عاشورا، عاشورا هراسی از دیدگاه گروه های انحرافی، آسیب شناسی حوزه مداحی درعزاداری امام حسین(علیه السلام) و  پدیدار شناسی واقعه عاشورا به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه آخرین مهلت ارسال آثار را اول آذر ماه جاری اعلام کرد و اظهار داشت: هشتمین کنگره کشوری شعر عاشورای همزمان با دهه سوم صفر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان قروه برگزار می شود.

 

آزادی خاطر نشان کرد: ارسال آثار در کلیه سبک ها و قالب های شعری بلامانع است و حداکثر 3 قطعه شعر از هر شرکت کننده پذیرفته می شود.

 

وی با بیان اینکه از هر شرکت کننده در بخش ویژه (ارسال مقالات) فقط یک مقاله پذیرفته می شود، یادآوری کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره به نشانی کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آئین های عاشورایی و یا نشانی الکترونیکیersha-q@mihan mail.ir   Ghorveh.ershad@yahoo.com  ارسال


منبع : www.festivalnews.ir
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر